Temat zarabiania na stronach internetowych i ogólnie zarabiania w internecie interesuje mnie od kiedy tylko stworzyłem swoją pierwszą witrynę. No może nie do końca pierwszą, bo było to jeszcze w czasach, kiedy nie było Google, a tym samym też największego i najpopularniejszego programu do umieszczania reklam na stronach, czyli Google Adsense. Strona była napisana w notatniku czy Pajączku, umieszczona chyba na hostingu KKI… Jakiś czas temu poznałem programy partnerskie i te wyświetlające reklamy, jak np. wspomniane Adsense. I się zaczęło.

Oczywiście początkowo dochody z reklam nie pokrywały nawet czasu włożonego w stworzenie strony, ale ich konfiguracja i umieszczanie dawały mi nowe doświadczenia i umiejętności. W tym wpisie chciałbym przedstawić Ci niektóre sposoby zarabiania na stronach internetowych, aby ułatwić Ci wejście w ten temat.

Dwa główne źródła dochodów ze stron internetowych, które znam i stosuję, to wyświetlanie reklam kontekstowych oraz programy partnerskie płacące np. za kliknięcia, wykonane akcje lub prowizje za sprzedaż poleconych produktów. Są to tzw. sieci afiliacyjne. Skupię się tylko na trzech programach, które dadzą Wam wgląd w to, jak można zacząć zarabianie na blogu. Początkowo lepiej jest dobrze poznać system poleceń i wyświetlania reklam. Moim początkowym błędem było zapisywanie się do wszystkich programów. Skutkowało to zbyt dużą ilością możliwych reklam, ale też zarobki były rozrzucone po wszystkich programach. Bardziej optymalne jest skupienie się na dwóch, trzech programach, aby możliwie szybko osiągnąć próg niezbędny do wypłaty zebranych środków.

Sieci afiliacyjne – programy partnerskie

webePartners

Ciekawa sieć afiliacyjna skupiająca dużych i małych reklamodawców z wielu branż: architektura, biuro, biżuteria, broń, dla dziecka, dom i ogród, elektronika, erotyka, gadżety, moda, motoryzacja, podróże, finanse, zdrowie itd. Daje to możliwość zarabiania na blogach o właściwie dowolnej tematyce. Prowizje są różne i wynoszą przykładowo 4, 5, 6, 8, 10 lub nawet 30%.

Wypłaty realizowane są przelewem na konto bankowe.

Program Partnerski Ceneo

Zapewne doskonale znacie Ceneo, ale czy wiedzieliście, że mają oni swój własny program partnerski? Mamy tam 3 opcje zarabiania: prowizja za przejście do sklepu, prowizja za zakup na ceneo, polecenie nowych partnerów. Ceneo daje nam do dyspozycji wiele ciekawych kreacji graficznych, generatory linków i stały dostęp do nowych reklamodawców podczas organizowanych akcji specjalnych.

Wypłaty realizowane są przelewem na konto bankowe.

Programy CPM i CPS

PropellerAds

Z tym programem do wyświetlania różnego rodzaju reklam zacząłem swoją przygodę stosunkowo niedawno, ale mają uczciwe stawki za 1000 wyświetleń. Mamy tam do dyspozycji różne formaty reklam: banery, powiadomienia push, popunder, intersitial i direct ads. Jeżeli nie będziecie pewni, który format wybrać, możecie skorzystać z tzw. MultiTag, czyli narzędzia, które automatycznie wybierze i wyświetli odpowiednie reklamy na Waszym blogu lub stronie. Zliczany jest ruch z całego świata.

Wypłaty realizowane są przelewem na konto w USD lub EUR, przez PayPal, Payoneer, Webmoney lub Yandex.Money.

Znaczenie skrótów w programach partnerskich

Gdy zaczniecie swoją przygodę z programami partnerskimi, na pewno zauważycie, że często pojawiają się w nich różne skróty: CPM, CPS, CPC czy CPL. Warto jest zapamiętać ich znaczenie, aby dokładnie poznać sposób naliczania prowizji w danym programie lub sieci afiliacyjnej.

CPA – cost per action – reklamodawca płaci w tym wypadku za wykonaną akcję, którą może być np. dokonanie zakupu na jego stronie lub wypełnienie formularza do statystyk

CPC – cost per click – reklamodawca płaci Wam za każde kliknięcie w link lub reklamę skutkujące przekierowaniem na jego stronę internetową

CPL – cost per lead – za lead uważa się tutaj bardzo często wypełnienie formularza i pozostawienie danych kontaktowych na stronie reklamodawcy

CPM – cost per mille – także: cost per thousand – reklamodawca płaci Wam za 1000 wyświetleń jego reklamy, nie liczą się kliknięcia czy akcje, wystarczą same wyświetlenia

CPS – cost per sale – typowy model w afiliacji, gdzie reklamodawca płaci Wam określony procent od sprzedaży

Hybryda CPC i CPS – ciekawe i atrakcyjne, z punktu widzenia wydawcy, rozwiązanie, gdzie zarabia on na kliknięciu oraz dodatkowo na sprzedaży na stronie reklamodawcy

Jeżeli dobrze to rozegracie, będziecie dbali o dobre treści na swoich stronach i publikowali regularnie, takie programy partnerskie oraz wyświetlanie reklam kontekstowych może stać się sporym wkładem w Wasz dochód pasywny. Warto jest się tym zainteresować. Pamiętajcie, że z sieciami afiliacyjnymi możecie także współpracować, jeżeli macie kanał na YouTube, profil na Instagramie lub fanpage na Facebooku. Niekoniecznie musi być to blog lub strona internetowa. Kiedyś był to wymóg i polecenia poza stroną nie były zliczane, ale dzisiaj możliwości jest więcej.

Dodaj komentarz

Przypnij